Sklep Maris Stella

Sklep Maris Stella
Zapraszam!

sobota, 25 kwietnia 2015

Morska sól do kąpieli - receptura autorska.

Witam, :)
dzisiejszy artykuł będzie o Morskiej Soli Kąpielowej. To drugi kosmetyk, który przygotowałam z soli karnalitowej i suchego błota z Morza Martwego, które kupiłam w Rossmannie. W przepisie wykorzystałam największą frakcję soli, czyli największe kryształki które zostały mi po rozdzieleniu soli do peelingu. Dodałam olej arganowy, który ma orzechowy zapach. Z tego względu do soli nie dodałam olejku eterycznego. Morska Sól Kąpielowa jest łatwa do zrobienia, można ją zacząć używać zaraz po przygotowaniu.
 
 Składniki:
- duży słoik,
- łyżeczka,
- sól karnalitowa,
- suche błoto z Morza Martwego,
- olej arganowy.
Przepis:
1. Pół szklanki soli karnalitowej wsypujemy do słoika. Jeśli ktoś chce, to można oddzielić małe kryształki soli, tak jak ja to zrobiłam i użyć samych dużych.
2. Skraplamy sól 50 kroplami oleju arganowego. (Mam taki z dozownikiem.) Zamykamy słoik i dobrze potrząsamy, aby olej się dobrze rozprowadził. Na tym etapie można dodać olejek eteryczny, jednak mi podoba się oryginalny zapach oleju arganowego.
3. Otwieramy słoik i nabieramy łyżeczką dwie średnie łyżeczki suchego błota. Wsypujemy i po zakręceniu słoika mocno potrząsamy do momentu aż sól dobrze obtoczy się w błocie. Gotowe.

Stosowanie:
2-4 łyżeczki Morskiej Soli należy wsypać do wanny z ciepłą wodą, można lekko zamieszać wodę w wannie. Przepisowo należy siedzieć w wannie 30 minut, ale chwilkę dłużej też nie zaszkodzi. :)
Na zdjęciach, które widzicie na wierzchu jest dosypana sól, a pod spodem jest już gotowa, obtoczona błotem. Chciałam w ten sposób pokazać, że sama sól jest bardzo krystaliczna, błyszczy się delikatnie, a sól z błotem i olejem straciła ten delikatny blask. Sól i błoto zachowały wszystkie właściwości, można ją trzymać przez rok.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz