Sklep Maris Stella

Sklep Maris Stella
Zapraszam!

wtorek, 29 marca 2016

Przepis na olej do olejowania włosów z ziołami - receptura autorska.

Witam, :)
dziś mam na blogu przepis na ziołowy olej do olejowania włosów. Jest to ulepszony olej z anyżem, lnem i miętą. W pierwszej, poprzedniej wersji do tego oleju po lewej dodałam brahmi i wymieszałam do konsystencji półrzadkiej a dziś opiszę kolejną mieszankę z tym olejem, zdjęcie po prawej. Zrobiłam tą mieszankę w oparciu o metodę maceracji.
Składniki:
- przezroczysta butelka po oleju do włosów, moja posiada specjalną plastikową rurkę która ma dziurki. Ewentualnie może to być mały słoiczek szklany.
- młynek ręczny, najlepiej jest przeznaczyć sobie osobny młynek do mielenia ziół.
- wybrany przez nas olej, u mnie ten na zdjęciu po lewej.
- liście laurowe,
- kawa,
- nasiona kozieradki,
- nasiona czarnuszki,
- pyłek pszczeli w postaci granulek,
- ziele skrzypu polnego.
Przepis:
1. Jak ktoś ma taką samą butelkę jak na powyższym zdjęciu z lewej, to trzeba najpierw wyrzucić te zioła z rureczki i ją umyć lub wypłukać, by nic tam nie zostało z ziół. Jeśli nie, to w takim razie nic nie robimy. Ilość składników suchych powinna być proporcjonalna do ilości oleju, czyli olej powinien dobrze przykryć zioła w butelce.
2. Liście laurowe należy przed zmieleniem w młynku rozdrobnić na mniejsze kawałki. Pozostałe suche składniki trzeba również zmielić. Postarajmy się, by wszystkiego zmielić po równo, lub jeśli chcemy, w określonych przez siebie proporcjach.
3. Wsypujemy wszystkie zmielone składniki trzeba wsypać do rurki z dziurkami, lub prosto do słoiczka.
4. Wlewamy olej lub nie, jeśli to była butelka z dziurkami i olej już tam wcześniej był.
5. Odstawiamy na 2-4 tygodnie zanim zaczniemy używać oleju, co jakiś czas potrząsamy, ale najlepiej byłoby codziennie potrząsać naczyniem. Gotowe.

Jak używać.
Oleju należy nakładać na włosy przed umyciem, tutaj opisałam jak olejować włosy zwyczajnie i na hydrolat oraz zrobiłam ich porównanie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz