Sklep Maris Stella

Sklep Maris Stella
Zapraszam!

wtorek, 5 września 2017

Medycyna św. Hildegardy - co i jak używam, cz. 1. jedzenie.

Witam, 👧
dziś opiszę jakie środki i produkty z medycyny św. Hildegardy używam i na co one działają. Podzielę je na 5 kategorii: jedzenie, 🍞 picie, 🍹 przyprawy, 🌿 kosmetyki 💅 i inne. z uwagi na to, iż artykuł byłby za długi gdybym w nim umieściła wszystkie kategorie to podzielę go na 5 części. W tej części zajmę się potrawami wg. świętej z Bingen które jem lub jadłam wcześniej i mi pomogły.

1. Orkisz pod postacią mąki, makaronu lub rozdrobnionego ziarna 🌾.
Mąkę orkiszową użyłam do zrobienia ciasteczek z macierzanką. Takie ciasteczka wspomagają krążenie i wzmacniają pamięć. Ponadto są łatwe w przygotowaniu i sycące - pomagają jak nas złapie mały głód.
Kupiłam przez internet makaron orkiszowo - kasztanowy z miętą polej. Bardzo smaczny z sosem pomidorowym. Działa wzmacniająco na cały organizm.
Rozdrobnione ziarno orkiszu jem pod postacią habermusu - kaszki z jabłkiem, migdałami i przyprawami. Również wzmacnia cały organizm, a mi ponadto pomógł na bolące nerki, gdzie nic innego mi nie pomagało.
2. Kasztany jadalne - świeże, suszone lub w postaci mąki kasztanowej 🌰.
Świeże kasztany jadalne jadłam po ich obraniu i ugotowaniu w samej wodzie. Pomogły na wilczy głód i chłód w żołądku, pod każdą postacią wzmacniają organizm.
Suszone kasztanki dodaję po 3 do porannego habermusu. Mają słodko-orzechowy smak.
Mąkę kasztanową jadłam razem z odszumowanym miodem w postaci takich karmelków, dodałam też do nich odrobinę zmielonych nasion ostropestu. Tak podane kasztany wzmacniają i regenerują wątrobę.
3. Koper włoski lub kmin rzymski, kminek zwyczajny, koper włoski 🌿.
Spożywałam pod postacią nasion na czczo lub w ciągu dnia. Wpływa korzystnie na trawienie, stanowi środek odczulający na białko zwierzęce.
4. Zupa cebulowa 🍜.
Zupę cebulową z selerem, marchewką i orkiszem jadłam gdyż zupa ta ogrzewa nerki. Dzięki spożywaniu tej zupy nerki przestały mnie bardzo boleć. Trzeba pamiętać że dobre działanie ma tylko cebula poddana obróbce termicznej, a surowa szkodzi
5. Zupa krem z dyni 🍲.
Dynia jest dobra dla chorych i zdrowych osób pod każdą postacią.
6. Galaretka z agaru i soku pomarańczowego 🍊🍮.
Z racji tego, iż żelatyna, która pochodzi z wieprzowiny, jest trucizną kuchenną, oraz że gotowe galaretki zawierają sztuczne składniki i barwniki robiłam i jadłam galaretkę na bazie agaru. Dodam, że agar jest też obecny w ptasim mleczku.
7. Mus gruszkowy z wszewłogą - złoto św. Hildegardy 🍐.
Gotowy mus w słoiczku jadłam 3 razy dziennie zgodnie z zaleceniem, ale tylko przez kilka dni, gdyż tylko na tyle mi wystarczył, kuracja powinna trwać kilka tygodni. Zamierzam samemu zrobić ten mus gdyż tak wyjdzie taniej niż gdyby zaopatrzyć się w zapas gotowych słoików na całą kurację. Mus pomaga w oczyszczaniu jelit. Trzeba jednak wiedzieć, iż surowe gruszki są ciężkostrawne i nie powinno się ich jeść na surowo.
8. Jeżyny.
Jeżyny wykorzystałam do skarmelizowania nasion dyni, słonecznika i orzeszków piniowych w karmelu jeżynowym. Jeżyny nie szkodzą i są lekkostrawne.
9. Daktyle.
Daktyle dodają sił, jednak nie można z nimi przeholować, gdyż w nadmiarze tłumią oddech i obciążają.

Kolejny artykuł będzie o napojach.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz