Sklep Maris Stella

Sklep Maris Stella
Zapraszam!

piątek, 20 marca 2015

Olej laurowy - recenzja.

Witam, :)
ostatnio dawno nie było żadnej recenzji, tak więc po skończeniu oleju laurowego ze sklepu e-FIORE chciałabym Wam nieco przybliżyć ten olej, bo naprawdę warto!

Informacje od producenta.
Olej laurowy  z wawrzynu szlachetnego tłoczony na zimno ze świeżych owoców
nierozcieńczony, najwyższej jakości.

Wskazania:
- trądzik, wypryski, skóra tłusta.
- zmiany skórne, łuszczyca, półpasiec, grzybica.
- wypadanie włosów, łupież.
- zmieniona chorobowo skóra.
- kruche, łamliwe paznokcie.
W starożytnej Grecji, liście laurowe były używane w wróżeniach Wyroczni Delfickiej. Liść laurowy był poświęcony bogom: Apollo i Aesculapis.  Obecnie drzewa laurowe rosną w Chinach, Izraelu, Algierii, Maroku, Libanie, Turcji, Jugosławii, Rosji, Grecji, Włoszech, Hiszpanii, Portugalii, Francji, Meksyku i na południu USALiście dobrej jakości są duże, niepołamane i barwy zielonej. Suszone mają intensywniejszy i mniej gorzki niż świeże smak.
Wawrzyn szlachetny (Laurus nobilis L.) zwany także drzewem laurowym lub bobkowym znamy przede wszystkim z liści laurowych obecnych w naszych kuchniach. Laur jest wiecznie zielonym krzewem lub niewielkim drzewem o czarnej korze. Ma eliptyczne, skórzaste liście. Owocami są jajowate, ciemnobrunatne, prawie czarne jagody. W lecznictwie stosuje się liście wawrzynu (Folium Lauri), owoce wawrzynu (Fructus Lauri, syn. Baccae Lauri), olejek eteryczny destylowany z liści i owocków (Oleum Lauri) oraz olej tłoczony ze świeżych owocków (Oleum Laurinum). W skład oleju ze świeżych owoców wchodzą glicerydy kwasu laurynowego, palmitynowego, olejowego i linolowego oraz olejki eteryczne. Olej laurowy oferowany w naszym sklepie jest tłoczony na zimno ze świeżych owoców, jagód wawrzynu szlachetnego, z którego starożytni Grecy pletli wieńce dla swoich poetów, zwycięzców olimpiad, bohaterów wojennych i innych ważnych osób. Olej laurowy ma ciekawą ciemnozieloną barwę i intensywny zapach. W temperaturze powyżej 25 stopni zaczyna się topić.
Właściwości oleju laurowego.
Znany jest ze swoich właściwości przeciwtrądzikowych, jest również skutecznym środkiem pobudzającym wzrost włosów, oraz pomagającym w walce z łupieżem. Szczególnie polecamy do włosów wypadających, słabych, nadmiernie się przetłuszczających oraz w przypadku zanieczyszczonej skóry głowy, łupieżu. Olej należy opuszkami palców wmasować w skórę głowy na co najmniej 1 godzinę przed kąpielą. Następnie dokładnie umyć włosy szarym mydłem Aleppo lub marsylskim. Płukać włosy w chłodnej wodzie z dodatkiem octu winnego.
Taką kurację należy stosować 2 razy w tygodniu. Można jednocześnie przy zabiegu z olejkiem laurowym na włosy suche na końcach stosować również olejek z czarnego kminu lub arganowy. Olejek laurowy ma działanie antyseptyczne, dezynfekujące, przeciwzapalne. Odnawia ochronny płaszcz hydrolipidowy skóry. Łagodzi dolegliwości dermatologiczne, pomaga w walce z chorobami grzybiczymi, łuszczycą czy egzemą. Jest skutecznym ,,antybiotykiem" dla każdego typu skóry. Olej laurowy działa ściągająco i przeciwbakteryjne. Można go stosować punktowo na pryszcze. Ma działanie rozgrzewające, stąd na twarz należy dodać olej laurowy do innego oleju bazowego, polecamy połączenie z olejkiem z czarnego kminu, arganowym. W medycynie naturalnej olej laurowy jest stosowany jest w leczeniu zwichnięć i obrzęku stawów, a także gojeniu trudno gojących się ran i zmian łuszczycowych. Wykazuje się jako skuteczny lek uśmierzający ból różnego pochodzenia reumatycznego i artretycznego.
INCI: Laurus nobilis L.
Pojemność: 50 g.
 
Wygląd produktu.
Olej umieszczony jest w słoiczku z etykietką która jest bardzo wytrzymała. Sam olej jest w półpłynnej postaci, czyli takie kuleczki zalane olejem. Ma kolor zielony i zapach liści laurowych, mydła Aleppo. Jednym zdaniem: podoba mi się! :)
 
Jak używałam.
Olej bardzo łatwo się nakłada na skórę, jest bardzo wydajny w stosowaniu na twarz, pachnie pięknie, aż się człowiek robi głodnym. Olej nakładałam na miejsca na twarzy, gdzie miałam swędzące uczulenie i wysypkę. Zanim zaczęłam stosować ten olej pomagało mi tylko umycie twarzy mydłem Aleppo 20%. Jakież było moje zdziwienie, gdy po aplikacji oleju laurowego na skórę w miejsce uczulenia poczułam natychmiastową ulgę, skóra zdecydowanie mniej mnie swędziała. Super! Odtąd tego oleju używałam regularnie. Olej laurowy ma działanie pobudzające wzrost włosów, więc nie omieszkałam również spróbować olejowania nim włosów i skóry głowy. Mam długie włosy i musiałam zużyć sporo tego oleju aby choć trochę pokryć skórę głowy i włosy, więc zdecydowałam że będę go używać jedynie do twarzy. Oprócz mnie olej ten stosowała moja Mama, ponieważ olej laurowy pomaga na reumatyzm. Podsumowując, jeśli ktoś ma problemy z cerą, uczulenia itp. powinien koniecznie zaopatrzyć się w ten olej, polecam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz