Sklep Maris Stella

Sklep Maris Stella
Zapraszam!

poniedziałek, 22 grudnia 2014

Jak zrobić kolorowy, błyszczący balsam do ust (kosmetyczny recykling).

Witam, :)
tematem na dziś jest przepis na kolorowy błyszczący balsam do ust. Jest to fajny i szybki pomysł na spędzenie chłodnego wieczoru, a zaletą jest też to, że efekty możemy podziwiać od razu po zrobieniu balsamu, żadnego czekania aż ostygnie itp., bo balsam można nałożyć od razu na usta! A dlaczego kosmetyczny recykling? Pewnie każdej z nas kiedyś zdarzyło się, że błyszczyk do ust się skończył i nie można go więcej wycisnąć, lub też skończyła się pomadka, ale jeszcze jej zostało na dnie i trudno ją wydobyć. Teraz takie problemy to pestka! Wystarczy przeciąć tubkę nożyczkami (Tak, jestem zdolna nawet do tego, ;) u mnie nic się nie zmarnuje.), a pomadkę oczywiście wydobędziemy z opakowania szpatułką. No to do roboty.

Składniki:
- słoiczek po balsamie do ust lub z Rossmanna o pojemności 10 g za 1,29 zł,
- szpatułka,
- pomadka do ust bardzo błyszcząca, może być cała lub też końcówka,
- błyszczyk do ust w tubce bez błyszczących drobinek, końcówka,
- jako baza pielęgnująca wielofunkcyjny krem rumiankowy, podałam jak go zrobić tutaj i tutaj, tak się złożyło, że też się pomału kończy.

Przepis:
1. Jeśli słoiczek mamy po błyszczyku, należy go umyć i wysuszyć.

2. Końcówkę błyszczyku w tubce wyjmujemy poprzez rozcięcie tubki na pół, szpatułką wyjmujemy błyszczyk i przekładamy do słoiczka. U mnie błyszczyk miał kolor bardzo ciemnego różu, i było w nim trochę perłowych drobinek, niewidzialnych z daleka. Postanowiłam go rozjaśnić. Zajął mi około 1/4 objętości słoiczka.


3. Następnie dodałam małymi porcjami, czubatą łyżeczkę od herbaty wielofunkcyjnego kremu rumiankowego, za każdym razem dokładnie mieszając go z błyszczykiem. Ma to na celu rozjaśnienie koloru błyszczyka oraz dodanie mu większych właściwości nawilżających i natłuszczających, czyli ogółem właściwości pielęgnujących. (Poza tym krem rumiankowy ma właściwości lecznicze, ten krem wyleczył pękającą i krwawiącą skórę na rękach u kogoś, informacja ta jest autentyczna i prawdziwa.) Co jakiś czas trzeba sprawdzić czy odpowiada nam intensywność koloru balsamu, po prostu nakładamy go na usta. Błyszczyk z kremem rumiankowym zajął mi około 3/4 objętości słoiczka.


4. Jeśli kolor Wam odpowiada i nie chcecie, aby miał błyszczące drobinki, możecie zakończyć pracę. Jeśli chcecie jak ja, aby balsam miał błyszczące drobinki należy bardzo małymi partiami dodawać błyszczącą pomadkę do ust i bardzo dokładnie mieszać, aby się połączyła z balsamem. Dodałam tej pomadki wielkości około dwóch ziarenek pieprzu. Oczywiście również należy sprawdzać, czy kolor i natężenie błyszczących drobinek nam pasuje. Balsam zajął mi cały słoiczek, do pełna.


Balsam można nakładać nawet jako błyszczyk do ust na mroźne dni. Balsam można przygotować z różnych końcówek błyszczyków i pomadek, trzeba jednak zawsze pamiętać, że:
- mieszamy tylko 2 kosmetyki kolorowe.
- dodajemy chociażby odrobinę wielofunkcyjnego kremu rumiankowego, we wcześniejszych artykułach z sierpnia pisałam też jak zrobić krem różany i ze stokrotek - linki powyżej.
- często sprawdzamy kolor balsamu, by nie "przegapić" najlepszego odcienia.

2 komentarze: