Sklep Maris Stella

Sklep Maris Stella
Zapraszam!

niedziela, 29 lipca 2018

Medycyna św. Hildegardy - co i jak używam, cz. 3. przyprawy.

Witam, 👧
dziś będzie nieco większy artykuł o przyprawach w medycynie św. Hildegardy. 🌿 Są one niezwykle ważne, gdyż oddziaływają na organizm bardzo mocno. Przytoczę tu wszystkie przyprawy które stosuję, gdyż nie posiadam wszystkich, a jest tych przypraw dużo.

Przyprawy:

1. Galgant - alpinia lekarska.
Galgant pomaga na słabe serce i bóle serca oraz zapobiega zmęczeniu. Szczyptę galgantu dodaję do porannego habermusu. Ssałam też jego szczyptę gdy miałam drżenie serca i piłam z nim sok malinowy rozcieńczony wodą jako pomoc w gorączce. Ma zapach korzenny który mi trochę przypomina ocet a smak ma ostry, pikantny.

2. Cynamon.
Sypię około 1 łyżeczkę do habermusu. Ma działanie regulujące przemianę materii, rozgrzewające i reguluje gospodarkę hormonalną. Zaleca się aby każdego dnia spożyć łyżeczkę.

3. Macierzanka.
Tą przyprawę także dodaję do habermusu w ilości 1 łyżeczki. Tak gotowana z potrawą poprawia stan skóry. Drugie zastosowanie to dodanie macierzanki do ciasteczek. W tym przypadku następuje poprawa krążenia i polepszenie pamięci.

4. Mięta nadwodna.
Jadłam miętę nadwodną jak za dużo zjadłam oraz dodaję jej trochę do habermusu. Jest dobra na trawienie, na żołądek i na płuca.

 5. Bertram.
Działa regenerująco na cały organizm. Dodaję go do większości potraw. Nie zmienia ich smaku.

6. Mieszanka z korzeniem dziewięćsiłu.
Zawiera dodatkowo bertram i cynamon. Również stosowałam ją do większości potraw.

7. Mieszanka z wszewłogą górską.
Dodaje się ją wraz z miodem do gruszek. Razem oczyszczają jelita i cały organizm.

8. Mieszanka z pelargonią.
Jest rewelacyjna w przypadku grypy i przeziębienia, wyleczyłam się z nią z anginy bez antybiotyku, ma wiele zastosowań.

9. Kmin rzymski.
Ułatwia trawienie produktów mlecznych, dobry dla osób z nietolerancją laktozy.

10. Nasiona kopru włoskiego.
Bardzo smaczne, o anyżowym posmaku, dobre na trawienie.

11. Pieprz kubeba.
Inny od zwykłego pieprzu, ma orzeźwiający smak i aromat.

12. Goździki.
Dobre na ból gardła.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz