Sklep Maris Stella

Sklep Maris Stella
Zapraszam!

niedziela, 28 maja 2017

Coś zamiast glinki, czyli Lauga do mycia zębów - przepis według receptury św. Hildegardy.

Witam, 👧
dziś jest bardzo ciekawy jak dla mnie przepis na Laugę do mycia zębów wg. św. Hildegardy z Bingen. Przepis zaczerpnęłam z książki "Hildegarda z Bingen Medycyna na każdy dzień" dr Wigharda Strehlowa. Zdecydowałam się umieścić na blogu ten przepis z uwagi na to, jak dużą popularnością cieszy się wpis o myciu zębów glinką.
W owej książce pisze, że środek ten pomaga na paradontozę, krwawienia z dziąseł i jako środek pielęgnacyjny na piękne zęby.

Składniki:
- garść gałązek winorośli,
- litr wina, ja użyłam białego,
- grill,
- sitko duże,
- sitko drobne,
- ściereczka bawełniana,
- buteleczka szklana,
- metalowa miska,
- zapałki lub zapalniczka,
- coś do poruszania płonących gałązek, np. długi śrubokręt,
- lejek,
- łyżka.

Przepis ja zrobiłam to z pomocą kogoś z rodziny:
1. Gałązki winorośli muszą być suche, dobrze byłoby je połamać na drobne kawałki.
2. Gałązki na grillu zapalamy i poruszamy nimi aż do całkowitego spopielenia. Nie można używać żadnego innego drewna ani podpałek. Aha, oczywiście spopielamy to na dworze, a nie w domu.
3. W tym czasie wlewamy wino do miski.
4. Po samoistnym ugaszeniu ognia jeszcze ciepły popiół przesypujemy przez duże sito wprost do miski z winem. Mieszamy łyżką do równomiernego rozproszenia się popiołu w winie.
5. Wlewamy wino z popiołem do butelki po winie, po uprzednim zamieszaniu, tak aby zebrać z miski jak najwięcej popiołu.
6. Potrząsamy.
7. Na drobnym sitku umieszczamy odpowiednio duży kawałek ściereczki bawełnianej i przelewamy przez to niewielką ilość płynu. Dokładnie odciskamy materiał, by pozyskać jak najwięcej płynu. Gotowe.

Stosowanie:
Od razu piszę, że tego wina nie należy pić, tylko można zanurzyć w nim szczoteczkę do zębów i myć tym zęby. Potem trzeba wszystko wypluć i niczym nie płukać jamy ustnej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz